نتايج معادلات ساختاري نشان داد که اثر مستقيم رهبري خدمتگزار بر توانمندسازي (84/0) مثبت و معني‌دار بود. در اين راستا اين تحقيق در صدد است تا اثرات الگوي رهبري خدمتگزار را بر اعتماد و توانمندسازي در سازمان‌هاي دولتي بررسي نموده و رهنمودهايي را براي اثربخشي هر چه بيشتر مديران دولتي ارائه کند. در اين راستا اين تحقيق در صدد است تا اثرات الگوي رهبري خدمتگزار را بر اعتماد و توانمندسازي در سازمان‌هاي دولتي بررسي نموده و رهنمودهايي را براي اثربخشي هر چه بيشتر مديران دولتي ارائه کند. از اين رو رابطه متقابل رهبري خدمتگزار با اعتماد سازماني و توانمند سازي از طريق تحليل تحقيق همبستگي مورد بررسي قرار گرفته، نتايج حاصله بر وجود رابطه‌اي قوي ميان رهبري خدمتگزار? از اين رو رابطه متقابل رهبري خدمتگزار با اعتماد سازماني و توانمند سازي از طريق تحليل تحقيق همبستگي مورد بررسي قرار گرفته، نتايج حاصله بر وجود رابطه‌اي قوي ميان رهبري خدمتگزار?


رهبري خدمتگزار و اعتماد سازماني


لذا رهبري خدمتگزار مي‌تواند راه حل مناسبي براي بي‌اعتمادي کارکنان در سازمان‌هاي دولتي محسوب گردد. هدف اصلي اين پژوهش بررسي تأثير رهبري خدمتگزار و ابعاد آن بر اعتماد سازماني کارکنان است. جامعه آماري اداره امور مالياتي استان خوزستان است که با روش نمونه‌گيري تصادفي ساده تعداد 186 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شد. براي تجزيه و تحليل داده‌ها از آمار توصيفي و آمار استنباطي نظير آزمون تي، آزمون کولموگروف و اسميرنوف، ضريب همبستگي پيرسون، رگرسيون خطي ساده و تحليل مسير با استفاده از نرم افزار ليزرل استفاده شد. نتايج حاکي از تأييد تمام فرضيه‌هاي تحقيق بود. به‌ اين معنا که تمامي مولفه‌هاي رهبري خدمتگزار بر اعتماد سازماني تاثير دارند.ضرورت توجه به منافع عمومي در مديريت دولتي ايجاب مي كند كه مديران دولتي در فراگردها و رفتارهاي روزمره خود، نوعي جهت گيري عمومي داشته باشند. ضرورت تاكيد بر اعتماد عمومي و اعتماد درون سازماني كه روز به روز در حال كاهش است و همچنين اام توزيع قدرت و توانمندسازي در كشورهايي كه فراگرد دموكراتيزه شدن را طي مي كنند، وجود رهبري خدمتگزار را ضروري ساخته و ايده خدمات دولتي نوين دنهارت به مثابه مفهومي كه در سال هاي اخير مورد توجه قرار گرفته است، بر ضرورت توجه الگوي رهبري خدمتگزار افزوده است. در اين راستا اين تحقيق درصدد است تا اثرات الگوي رهبري خدمتگزار را بر اعتماد و توانمندسازي در سازمان هاي دولتي بررسي نموده و رهنمودهايي را براي اثربخشي هر چه بيشتر مديران دولتي ارايه كند. از اين رو رابطه متقابل رهبري خدمتگزار با اعتماد سازماني و توانمندسازي از طريق تحليل تحقيق همبستگي مورد بررسي قرار گرفته، نتايج حاصله بر وجود رابطه اي قوي ميان رهبري خدمتگزار، اعتماد سازماني و توانمندسازي دلالت دارند.


منبع : مقاله رهبري خدمتگزار و اعتماد سازماني


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : رهبري ,خدمتگزار ,دولتي ,سازماني ,تحقيق ,بررسي ,رهبري خدمتگزار ,اعتماد سازماني ,الگوي رهبري ,مديران دولتي ,تحقيق همبستگي ,الگوي رهبري خدمتگزار ,رابطه متقابل رهبري ,قرار گرفته، نتايج ,متقابل رهبري خدمتگزار
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

608 bearing - ydbearing.net نیازمندی های بازارچه96 - bazarche96.com خلاصه کتاب سیستم های خبره همایون موتمنی خرمالوی شیرین ارتوپدی John آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا Matt Mr fenj